Popis modelu

Backfire-2 F5F je špičkový a nekompromisní závodní model kategorie F5F, který je také designován a stavěn pro rekreační létání. Z modelu Backfire-1 byly převzaty výborné termické vlastnosti modelu a byla zvýšena maximální rychlost modelu. Model je možné osadit i pohonem F5B, jelikož model dosahuje vysoké rychlosti a tím se smazává rozdíl mezi F5F a F5B. Prioritou zůstávájí velmi stabilní a neutrální letové vlastnosti modelu.
F5F model má jednodílné křídlo a rozpětí 2130mm. Pro rekreační létání je model dostupný také ve verzi s třídílným křídlem. Zde měří nejdelší část modelu 125cm a převoz modelu je bezproblémový, model si můžete vzít sebou například na dovolenou
 

Vývoj modelu

Model byl vyvíjen na základě posledních znalostí kategorie F5F. O aerodynamickou část se postaral německý specialista Dirk Plug. Pro model Backfire-2 byl vybrán profil DP F5F 2011 s velmi nízkým odporem. Rozpětí bylo oproti modelu BF-1 sníženo, čímž bylo dosaženo nižší hmotnosti modelu a vyšší maximální rychlosti. Průřez trupu by optimalizován na nutné minimum, ale zůstává možnost instalovat všechny komponenty z naší nabídky, stejně jako tomu je u verze 1.

 

Provedení a konstrukce modelu

Model je laminován do nagativních forem. Trup je uhlíkový v kombinaci s kevlarem, takže je možné létat s 2,4GH anténami uvnitř trupu. Trup má změněnou ergonomii, baterie jsou vkládané na výšku. Tím je možné model velmi snadno házet a zvýšila se také podélná stabilita modelu. Trup je vyráběn vysokotlakou technologií, čímž došlo k redukci hmotnosti. Spojky pro motýla jsou nyní obdélníkového průřezu. Lože pro serva a motorová přepážka je již instalována.
Křídlo je celouhlíkové, z tkaniny 93 g/m², která je laminována na ± 45°. Křídlo je torzně velmi stabilní a pevné. Kromě dvou hlavních zapuštěných šroubů M3, je nyní také v zadní části křídla zahloubení pro další šroub M3 a v předu je otvor pro jazyk z kuprexitu. Nosník křídla je z UMS rovingů. Servokabely jsou již nainstalovány.
VOP je nyní celouhlíková z tkaniny 93 g/m², která je laminována na ± 45°. VOP dosahuje mimořádné torzní tuhosti.
Na přání zákazníků je možné dodat model s již instalovanými servy nebo také ve verzi „Ready to Fly“. Další možností je zesílení model pro SHOW létání např. v podobě dvojité uhlíkové tkaniny na křídle.